Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Dianne - WaarBenJij.nu Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Dianne - WaarBenJij.nu

Machu Picchu

Blijf op de hoogte en volg Dianne

29 September 2012 | Peru, Cuzco

Afgelopen week stond in het teken van Machu Picchu, de mysterieuze inca-stad. Vier dagen lang wandelen, fietsen en zip-linen . Samen met onze fantastische gids Jymmy en twee Brazilianen, twee Amerikanen en een Zwitser heb ik de tocht gedaan.

Na een kort nachtje begon de eerste dag van de trek al om 6.20 uur. Van 4000 meter hoogte zijn we met de mountainbike naar 2000 meter afgedaald over 62 km door de bergen. Echt super en het was ook wel weer eens fijn om te fietsen. Na het fietsen volgde een zware klim. Het huis van de familie waar we zouden slapen lag namelijk bovenop een berg. Een uur lang klimmen en bij elke stap denk je: Waarom wilde ik dit ook alweer? Je kunt namelijk ook gewoon met de trein naar Machu Picchu in plaats van vier dagen afzien! De volgende dag zouden we maar liefst acht uur gaan lopen dus dit beloofde wat. Maar ik moet niet zeuren, de kinderen moeten elke dag een uur heen en een uur terug klimmen om naar school te gaan. Daarnaast wordt er bovenop de berg ook koffie geteeld en lopen de boeren meerdere keren per dag heen en weer met een zak van 50 kg koffie op hun rug, dat is pas afzien! Maar goed, de eerste klim heb ik overleefd en na een heerlijke koude douche in een rieten hokje (incl kippen, zie foto) was ik er weer.

De volgende dag hiken over de originele inca-trail, ik voelde me helemaal een inca! Bijzondere planten gezien, Sagoros (grote muggen die zich twaalf jaar lang onder de grond ontwikkelen voordat ze slechts een maand boven de grond leven), slangen en prachtige uitzichten. Het was prima te doen en aan het einde van de dag konden we lekker relaxen in een warmwaterbron midden in de bergen. s Avonds in het dorpje nog een lokale bar bezocht waar niemand was behalve wij, maar wel enorm gelachen.

Dag drie begon met zip-linen, aan een kabel over de rivieren sjezen. Aan zes verschillende kabels ben ik op de gewone manier maar ook onderste boven door de lucht gevlogen. Na het zip-trekken weer een paar uur lopen richting Aguas Calientes, het dorpje aan de voet van Machu Picchu. Onderweg ook nog kunnen genieten van een mooi uitzicht vanaf de wc omdat deze wc geen deur had, heel bijzonder.

De laatste dag was het dan zover: Machu Picchu. Om 4 uur er al uit zodat we op tijd bij de bus konden zijn. Om 6 uur gingen de hekken open en dan ligt deze stad aan je voeten. De incas houden er niet van om iets gemakkelijk te doen, nee alles moet op een moeilijke manier. Dus je ziet enorme rotsen waarvan je je afvraagt hoe ze die ooit hier gekregen hebben, maar ook ramen waar alleen precies op 21 juni om 5.00 uur s ochtends de zon doorheen schijnt en stenen die stevig zonder cement zijn gestapeld. Alles in het teken van de drie-eenheid: condor (hemel), poema (aarde = pachamama), slang (onder de grond) en alles gebaseerd op de sterren. Super indrukwekkende architectuur, de Incas waren echt heel intelligent en het is natuurlijk bijzonder om eindelijk op de plek te zijn waarvoor ongeveer iedereen naar Zuid-Amerika reist.

De laatste dagen in Cusco heb ik ook nog andere inca ruines bezocht dus mijn hoofd zit nu echt vol met allerlei informatie over de Incas. Nu nog een paar uurtjes in Peru,en dan ga ik vanavond richting Bolivia!

Oh ja, inmiddels heb ik beschikking over een goede computer en kaartlezer, dus ik heb veel fotos kunnen plaatsen.

X Dianne

  • 30 September 2012 - 15:52

    Daisy:

    Hey beer,

    Nu ik jouw verhalen lees en foto's zie gaat het bij mij ook kriebelen. Nu aan het inpakken en dinsdagnacht vliegen wij naar Brazilië.

    Geniet jij verder in het volgende land Bolivia!

    Groetjes daisy

  • 30 September 2012 - 20:13

    Ilse:

    Hey dianne !
    Klinkt weer onwijs gaaf!!! Lkkr joh in die warme waterbron!!!
    jaccuzi was er cker niets bij ;-)

    X ilse

  • 01 Oktober 2012 - 14:29

    Je Ouders:

    Ondersteboven door de lucht gevlogen......was dat uitzicht mooier?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Dianne

Op 25 augustus 2012 vertrek ik voor vier maanden naar Zuid-Amerika. Terugkomst: 21 december 2012

Actief sinds 04 Aug. 2006
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 50399

Voorgaande reizen:

02 September 2006 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: