Back to school - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Dianne - WaarBenJij.nu Back to school - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Dianne - WaarBenJij.nu

Back to school

Blijf op de hoogte en volg Dianne

22 September 2012 | Peru, Cuzco

Zo, waar waren we ook alweer? Oh ja, in het heerlijke Mancora. Na een paar dagen relaxen in Mancora volgde Lima. Met de bus (ja hoor, je kunt best inhalen tussen twee bussen door en alleen bij doorgetrokken strepen!) en vliegtuig richting de hoofdstad van Peru. Een grote stad van 8,5 miljoen inwoners waar continu een mist/ smog over de stad hangt. Toch was het prima vertoeven in Lima en zelfs de zon heeft zich nog laten zien (schijnt ongeveer 2x per half jaar voor te komen!). Het hostel waar Kim en ik sliepen ligt in de chique wijk Miraflores en vanuit daar hebben we de stad een beetje verkend, een markt bezocht en zelfs nog in een bloemenperk violieren gespot. Niet zo mooi als in de Zwaagse kassen, dat zag ik meteen natuurlijk. Lima was ook de laatste bestemming voor Kim die weer terug naar huis ging. We hebben samen een super tijd gehad, bedankt Kim!

Huacachina volgde na Lima, een oase middenin de woestijn waar je vanaf de duinen kunt sandboarden, heel gaaf. Verder ben ik nog naar Isla de Ballestas gegaan waar ik nog nooit zoveel vogels bij elkaar heb gezien, zelfs pinguïns! En aan de bar van het hostel heb ik m'n eerste Engelse les weggegeven aan twee gekke Peruanen. In m'n gebrekkige Spaans ging dat nog best okay.

Waren de bussen in Ecuador nog heel gaar, in Peru is het alsof je een vliegtuig instapt: uitgebreide check-in, maaltijden, stewardessen en zelfs bingo! Superdeluxe dus.

Inmiddels ben ik alweer een paar dagen in Cusco, de Inca hoofdstad vlakbij Machu Picchu. Na aankomst meteen een taalschool gezocht, test gedaan en dezelfde middag zat ik al in m'n klasje Spaans te leren. Goed, vijf dagen is niet zo heel lang, maar het helpt toch wel om m'n Spaans op te halen. Wennen is het wel hoor, opeens weer in de schoolbanken zitten en zelfs huiswerk moeten maken. De school bood ook leuke activiteiten aan zoals Peruaans koken en het bezoeken van het Coca museum.

Maar het hoogtepunt van m'n schooltijd was toch wel de afsluitende avond: Amauta's (naam van de school) got talent. Tijdens een avondvullend programma moest elk klasje optreden. Ik had het niet verwacht, maar het was een behoorlijk groot evenement. En wij stalen de show met het zingen van Me Gustas Tu van Manu Chao, gewonnen! Wat een giller.

Goed, weer een paar iPhone foto's, zonder kabeltje is het namelijk lastig foto's uploaden.....

Toedeloe!

  • 22 Oktober 2012 - 10:06

    Marian Beerepoot:

    Indrukwekkend allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Dianne

Op 25 augustus 2012 vertrek ik voor vier maanden naar Zuid-Amerika. Terugkomst: 21 december 2012

Actief sinds 04 Aug. 2006
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 50400

Voorgaande reizen:

02 September 2006 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: