Welcome to the jungle - Reisverslag uit Máncora, Peru van Dianne - WaarBenJij.nu Welcome to the jungle - Reisverslag uit Máncora, Peru van Dianne - WaarBenJij.nu

Welcome to the jungle

Blijf op de hoogte en volg Dianne

10 September 2012 | Peru, Máncora

Vier dagen back to basic: ver van de bewoonde wereld, alleen bereikbaar per boot en geen elektriciteit. Zo zag ons verblijf in de jungle eruit, echt supergaaf in het amazonegebied van de Cuyabena. De vogelspotter kwam weer in mij naar boven met veel verschillende soorten vogels, maar ook kaaimannen, apen, slangen, vogelspinnen en roze rivierdolfijnen. Vooral het zien van de vele dolfijnen was heel mooi. Dit zijn normaal verlegen beesten, maar wij hadden het geluk dat er om onze boot een hele groep zwom. Helaas geen fotos, we hebben alleen maar met open mond de dolfijnen zitten te aanschouwen. Verder nog naar een shaman geweest, een soort medicijnman. Van het vieze tropendrankje dat we mochten proberen werden we gelukkig alleen maar slaperig. Ook hebben we gezwommen in het water, waarna we in hetzelfde water op zoek gingen naar kaaimannen (en ook hebben gevonden!).

Terug richting de bewoonde wereld gingen we met het vliegtuig. Het vliegveld in de jungle - Lago Agrio - is een heel rustig vliegveld: bij aankomst kwamen we in een volledig lege hal, helemaal niemand en bijna onwerkelijk! Dat is eens wat anders dan drukke vliegvelden. Gelukkig vertrok hier uiteindelijk wel onze vlucht.

De laatste dagen in Ecuador hebben we gespendeerd in Latacunga (met eindelijk een warme douche!), in Cuenca - een koloniale stad - , de ruines van Ingapirca en op de Cotopaxi. De Cotopaxi is de hoogste actieve vulkaan ter wereld en deze moesten we natuurlijk beklimmen. Niet een van de 8000 meter bergen, maar evengoed nog bijna 6000 meter hoog.

Nu zijn we in de badplaats Mancora (Peru) in het beste hostel ooit, het is bijna een resort. Zwembad, twee barren, aan het strand, cocktails, ontbijt tot half 1 (!) dus dan weet je het wel.... Echt heel vervelend! Na het vele gereis wel even lekker.

Dan nog dit:
- Ecuador is een bananenland: bananencake, bananenchips, bananenbrood, bananentoetjes, bananenrosti.... Er is geen dag voorbij gegaan zonder banaan
- Zelfs de locals kijken geamuseerd naar Kim d'r nieuwe aangeschafte Ecuadoriaanse trui
- Raakt de legging als broek weer in??
- Bizar: een Duits meisje tegengekomen die net als ik vorig jaar 3,5 weken door Brazilië heeft gereisd, net als ik in november en december wil werken in Buenos Aires en (nu komt het) dezelfde gekleurde zomerjas heeft!

Toedeloe,
Dianne

• 11 September 2012 - 14:15

Karenina:

Heeey Dianne!

Klinkt en ziet allemaal ontzettend GOED..!
    Wat is de naam van dat hostel in Mancora? Die moet ik natuurlijk even opslaan ;)
    Nog heeeeeel veeeeeel plezier!

X Karenina

• 11 September 2012 - 19:09

Ilse:

Hey Dianne en kim!
    Wauw dat klinkt echt super gaaf!!! Prachtige foto's ook!
    Zo te zien vermaken jullie je wel ;-)
    Geniet verder van jullie reis en ik ben alweer zeer benieuwd naar de nieuwe verhalen!

X ilse

• 11 September 2012 - 19:39

Daisy:

Leuk om wat van je te horen beer. Zeker bizar dat ze dezelfde jas heeft

• 11 September 2012 - 21:29

Christien:

6000 meter! Kon je nog adem halen?

• 11 September 2012 - 23:03

Je Ouders:

Je hebt ons "Evenaard" Dianne. Rommelde de Cotopaxi niet?

• 14 September 2012 - 14:18

Corina:

He Dianne, klinkt geweldig, 'even' een berg van 6000 meter beklimmen.
    En goh, roze dolfijnen, ik wist niet dat ze bestonden. Heel veel plezier!

• 15 September 2012 - 12:25

Lenos:

Hey Dwars,

Klinkt helemaal top!!!
    Jullie zijn, zoals het hoort, heerlijk aan het genieten daar!
    Ik ben jaloers! Blijf lekker genieten en leuk dat je een berichtje achter laat.
    Ben benieuwd naar je volgende bericht :-)

Liefs Lenos