Heeeeeeeeeeeeeeeeeeee allemaal! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Dianne - WaarBenJij.nu Heeeeeeeeeeeeeeeeeeee allemaal! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Dianne - WaarBenJij.nu

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeee allemaal!

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

18 Mei 2007 | Canada, Vancouver

Lekker lang weekend voor jullie? Voor mij ook want maandag hebben we hier weer een feestdag. Alle feestdagen vallen hier op de maandag en het is bijna elke maand raak. Het komt goed uit dat ik een extra vrije dag heb want er moet nog genoeg geregeld en gekocht worden voordat Kim zaterdag de 26ste in Vancouver arriveert. Dat het niet altijd kan meezitten, bleek vorige week wel toen m’n fototoestel na een klein tikkie opeens heel raar ging doen. Die bleek dus kapot. Spiksplinternieuw nieuw apparaat en dat gaat weken duren voordat ie gerepareerd is. Ga je op de reis van je leven, heb je geen knap fototoestel! Totdat Kim hier is, dus even geen foto’s nemen.

Van de week ben ik naar de kapper geweest. Vorige keer dat ik hier naar de kapper ging, duurde het vier uur (!), deze keer bij een andere kapper maar drie uur.... De kapster was behoorlijk in de weer en het waren de meest zenuwachtige uurtjes in Vancouver so far, maar ben heel blij met het resultaat. Ik wilde kort en makkelijk haar, en dat hebben we voor een kwart weten te benaderen: Het is namelijk niet makkelijk in gebruik en maar kort aan één kant! Helaas geen foto’s voor jullie dus een korte beschrijving: a-symmetrisch, donker en stijl. Iedereen is heel positief en ik ben er blij mee, hoewel het waarschijnlijk nog lastig wordt om te stylen als ik op een camping in de middle-of-nowhere zit. Mijn baas was ook enthousiast en wilde me nu helemaal behouden voor Canada Post: een verdrievoudiging van mijn salaris had ie er voor over! We hadden een mooie deal kunnen sluiten, maar de VS en dan weer terug naar Zwaag om aan m’n master (voltijd of deeltijd, ben ik nog niet over uit) te beginnen, is mijn plan. Heb het echt getroffen met Canada Post en het blijft lekker druk. We hebben sinds vorige week een nieuwe General Manager en die zit nog zonder assistent, dus dubbel werk.

Het zomerweer heeft eindelijk een beetje doorgezet en we hebben lekker kunnen genieten van het mooie weer. Picknicken op het strand, fietsen door Stanley Park, heerlijk! Tijdens het fietsen kwamen we nog een paar Zwitserse meiden op een tandem tegen die spontaan ons aanboden om de tandem uit te proberen. Dat tandemmen blijkt nog een hele toer te zijn zeg!

En zo heb ik nog maar twee weken te gaan in het mooie Vancouver. Weet nu al dat ik alles hartstikke ga missen. Het ‘How are you’, de bergen, de zee, de bus en alle gesprekken met wildvreemden. Echt, voor ouwehoeren is Canada een walhalla. Laatst zat ik naast een mannetje in de bus, en binnen een kwartier hadden we een oplossing gevonden voor het Canadese overgewichtprobleem en de drugsproblemen in de stad!

Ga weer afsluiten. Heb van tevoren dit stukkie geschreven en plaats het nu even tijdens de coffee break (koppiestoid) op m’n site, maar moet weer aan het werk. Excuses voor de titel, weet even niks te bedenken. Heb m’n internationale vrienden de afgelopen week aan hun kop gezeurd om mij wat foto’s te sturen: dus er komen toch nog wat foto’s van vorige week bij dit stukkie. Doe dat vanavond of morgen als ik weer in m’n gezellige $2-per-uur-internetcafé zit.

  • 19 Mei 2007 - 11:44

    Mama:

    Dianne maak je geen zorgen over je fototoestel.Bij Osinga waren ze zo begaan met je lot dat ik `n reservetoestel heb gekregen voor de laatste drie maanden van je grote avontuur,goed he`?!!En Kim neemt `um mee.Alles geregeld dus.
    Toedeloe.

  • 19 Mei 2007 - 15:50

    Anita:

    hoi dianne

    ik heb net een heeel lang verhaal getypt en toen drukte ik perongeluk op een knopje en toen................ja inderdaad alles weg.dus hier de wat kortere versie.
    ik ben benieuwd hoe je kapsel er uit ziet,het klinkt erg goeg. we hebben een nieuwtje kevin en ik gaan verhuizen,naar een ruimer huisje pal achter de andere flat het duurt ongeveer twee maanden voordat we aan de gang kunnen.eerst gaan we nog op vakantie naar rhodos.en volgende week kermis dus allemaal leuke dingen. ik wens je veel reisplezier en tot snel.

    liefs anita

  • 20 Mei 2007 - 10:13

    Lenos:

    Klinkt wel raar, nog maar 2 weken en dan ga je Vancouver verlaten, inderdaad een gek idee. Je hebt er een leerzame tijd aan overgehouden, vol met plezier en aparte ervaringen. Ik blijf het zeggen, ik vind het zo stoer van je dat je daar helemaal in eentje naartoe bent gegaan en daar allemaal zo goed voor elkaar hebt gekregen, ik ben trots op je vriendinnetje, TOP!
    Voor de rest heb ik weinig te melden, ik hoop 21 juni mijn diploma te mogen ontvangen maar dat is nog even afwachten want al mijn werk moet nog voor een tweede keer bekeken worden en daarna hoor ik of alles in orde is ja of nee.
    Volgende week op kamp met groep 8, wordt vast lachen.
    Maar eerst nog kermis en dat zal me wel weer en feestje worden, jammer dat je het moet missen, maar komt volgend jaar weer helemaal goed.
    Tot snel (blijft lekker om te zeggen),
    Liefs Lenos of Henk

  • 21 Mei 2007 - 07:03

    Mama:

    Geweldig!!!!!!!!!!!!!!!! Dianne je nieuwe look.Wat zal jij hier in West-Friesland een bekijks hebben.Goedzo.
    Je heb je weitas al gepakt?!hihi.


  • 21 Mei 2007 - 13:40

    Susan Stam:

    Hey inderdaad leuk je haar!
    Leuke verhalen nog steeds. En begreep ik het goed? Ga jij de primitieve "boesboes" in? Leuk! Veel plezier he! In Zwaag is er volgend weekend kermis. In dus Ursem ook! Heb ik zin in!
    Nou geniet maar weer lekker!
    Grtjs Susan.

  • 23 Mei 2007 - 13:32

    Kees:

    Hey Dianne,
    Ik had nog niet eerder gereageerd terwijl ik wel elke keer keurig je verhalen doorneem. Ik denk dat je ook niet anders verwacht had. Maar nu ik je kapsel zie moet ik toch even reageren: Het ziet er gaaf uit!! Ben benieuwd hoe het er live uitziet maar daar moet ik nog even op wachten. Veel plezier nog.
    Gr. Kees

  • 26 Mei 2007 - 10:45

    Daisy:

    He Beer,
    Wat een kapsel zeg! Ik sta er toch altijd weer van te kijk wat jij onderneemt. Het is een hele verandering maar het is goedgekeurd! Vanavond begint de kermis en jawel dit jaar geven de dolle diva's een borrel. Bij marleen onder het afdak en hopelijk ook erbuiten als het niet regent.

    Veel plezier tijdens je rondreis!

    Groetjes Daisy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Dianne

Op 25 augustus 2012 vertrek ik voor vier maanden naar Zuid-Amerika. Terugkomst: 21 december 2012

Actief sinds 04 Aug. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 50399

Voorgaande reizen:

02 September 2006 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: