Ik zag twee beren……..! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Dianne - WaarBenJij.nu Ik zag twee beren……..! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Dianne - WaarBenJij.nu

Ik zag twee beren……..!

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

08 Mei 2007 | Canada, Vancouver

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle leuke berichtjes, kaartjes en cadeautjes die ik voor m'n verjaardag heb gekregen. Echt geweldig, een tafel vol met Hollandse cadeaus (mmmmm snert) en kaartjes, ik voelde me helemaal jarig! Mijn verjaardag hebben we goed gevierd met een concert van de Kaiser Chiefs. Het 'Oh my God I can't believe it, I've never been this far away from home' was opeens wel heel werkelijk. Later hebben we mijn verjaardag nog een keer gevierd in een pub waar Anja en Andrea met een hele lekkere chocoladetaart kwamen aanzetten. Ook al was ik ver van huis, ik heb een mooie verjaardag gehad. En ik hoefde het niet alleen te vieren, want er was hoog bezoek uit Nederland. Ton was voor tien dagen in Vancouver! Wie had dat verwacht. Samen hebben we een super tijd gehad. Als uitstapje zijn we naar Tofino op Vancouver Island geweest. Dit viel letterlijk en figuurlijk in het water want het regende de twee dagen lang continu. Echt niet leuk. Maar...........we hebben wel twee keer een beer langs de kant van de weg gezien!!!! We waren aan het rondtoeren, en opeens stond daar die beer. Een ongelofelijk moment en oh zo Canadees. En tien minuten later weer een beer. Wat een mazzelaars waren wij.

Terug in Vancouver hebben we gelukkig een paar mooie dagen gehad en vooral heel veel gelopen langs het strand, gebarbequed met Anja en Andrea, en Granville Island, Kitsilano en Commercial Drive bezocht. De tweede week dat Ton hier was, moest ik helaas weer aan het werk. Zoals ik al eens eerder vertelde is de Canadese werkstijl heel relaxt, maar daar staat tegenover dat ze maar tien vrije dagen per jaar hebben. Twee weken vrij nemen terwijl ik pas drie maanden bij Canada Post werk, zou een beetje aso zijn. Bovendien moest ik allerlei seminars organiseren waardoor het poepiedruk was op m’n werk. Ton wist zich gelukkig prima te vermaken. Zo heeft hij Stanley Park met de fiets verkend (in een recordtijd van 35 minuten!), voetbal gekeken met Andi in een pub en zelfs een paar keer voor me gekookt!

Koninginnedag heb ik uitgebreid gevierd op mijn werk. Mijn moeder had allemaal oranje spullen met Ton meegegeven, dus mijn hele werkplek had ik oranje versierd. Slingers, hollandse koek, oranje muts, helemaal Koninginnedag dus. Mijn collega's reageerden enthousiast, maar volgens mij denken ze dat ik knettergek ben. Ach wat maakt het uit, je moet trots op je vaderland zijn!

En nu is Ton weer terug naar Zwaag vertrokken. Dat was wel weer een raar moment, maar daar staat tegenover dat ik over drie maanden alweer terug ben in Nederland. En de tijd vliegt waarschijnlijk zo voorbij. Ton heeft een grote tas met spullen meegenomen waaronder mijn laptop, dus de komende maanden ga ik laptoploos door het leven. Het wordt een beetje improviseren om on-line te zijn, dus het kan wat langer duren voordat ik op e-mailtjes reageer en Skypen zal waarschijnlijk helemaal onmogelijk zijn.

  • 08 Mei 2007 - 11:17

    Lenos:

    Morrie,
    Eindelijk weer een berichtje van Dwars, dat duurde langer dan normaal, maar we begrijpen allemaal wel waarom. Het is goed om te horen dat je je verjaardag daar zo goed hebt kunnen vieren en dat Koninginnedag zo'n geslaagd werk/feestdagje voor je is geweest. Bij ons in A'dam was het ook weer supergezellig, we hadden fantastisch weer dus dat was helemaal een pluspunt. Ik heb Ton alweer gesproken en hij had ontzettend naar zijn zin gehad daar bij jou en met jou in Vancouver, top om te horen.
    Ehm alleen heb ik behalve een pluspunt ook een 1 minpuntje, dit weekend moet ik denk ik alleen (mits Marloes niet moet werken) voor de buis zitten denk ik. Want mijn songfestivalvriendinnetje zit helemaal in Vancouver dus moet ik het alleen doen, beetje jammer. Moeten we dat volgend jaar maar dubbel en 'Dwars' inhalen ;-) Nou tot snel (klinkt goed om te zeggen!)
    Liefs Lenos

  • 09 Mei 2007 - 14:44

    Ilse:

    hey dianne,
    echt super om te lezen dat jullie het zo leuk hebben gehad samen!
    jammer dat we niet meer kunnen skype,maar ik denk dat 3 maanden wel te doen is ;)
    de terug reis in de trein was minder druk als vorige jaar met koninginnedag (voor als je het niet meer weet, je was erg dronken vorig jaar, maar wat moesten we om jou lachen haha!)

    x ilse

  • 09 Mei 2007 - 20:28

    Anita:

    Hoi Dianne

    wat leuk om te lezen dat je verjaardag zo geslaagd is en dat het gezellig was met Ton.
    Ik heb koninginnendag in Hoorn gevierd we hebben heerlijk op het terras gezeten en ik heb me laten bedienen door Marloes(heel even en toen mocht ze zelf aan de zuip).Het was erg gezellig,als het volgend jaar weer zulk mooi weer is dan ga ik weer naar Hoorn.
    Zaterdag hebben we bedrijven toernooi daar heb ik erg zin in want dat zal wel weer erg gezellig worden na het voetballen.
    Marloes heb het aldoor erg druk met werken in de horeca,dus zal ik je melden dat haar zus (Renate) is bevallen van een tweede meisje,en alles zit erop en eraan.
    Verder heb ik geen geen nieuwtjes dat hoor je wel weer als je thuis komt.want dat is al snel. Veel plezier met het rondreizen en tot gauw.

    liefs Anita

  • 17 Mei 2007 - 11:55

    Marloes:

    Hey Dianne!!!

    Ja ja, ik ben weer tante geworden! Een super lekker wijffie genaamd Lindsey en geboren op bevrijdingsdag! Zal wel even een foto naar je mail sturen, want voordat jij terug komt gaat ze alweer naar de peuterschool;)
    Veel plezier nog en vooral met het reizen, want dat ga je binnenkort al doen! Time fly's when you're having fun!
    Kus Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Dianne

Op 25 augustus 2012 vertrek ik voor vier maanden naar Zuid-Amerika. Terugkomst: 21 december 2012

Actief sinds 04 Aug. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 50401

Voorgaande reizen:

02 September 2006 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: