Van sneeuw tot woestijn - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Dianne - WaarBenJij.nu Van sneeuw tot woestijn - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Dianne - WaarBenJij.nu

Van sneeuw tot woestijn

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

17 April 2007 | Canada, Vancouver

Tijdens het Paasweekend gingen we maar weer es een roadtrip maken. Deze keer stond The Okanagan op het programma. Dit gebied, gelegen tussen de Rockies en Vancouver, is de warmste regio van Canada. Wij overnachtten in Penticton en dat ligt bijna 400 km van Vancouver. De route er naartoe was ongelofelijk: woestijn, sneeuw, canyons, regenwouden, we hebben het allemaal gezien. Op de foto’s kunnen jullie het wel zien, de afwisseling was echt heel bijzonder. En echt waar, de foto’s staan in de juiste volgorde! Zo reden we door een droge vlakte en een minuut later lag er opeens een pak sneeuw langs de weg. Onderweg hadden we nog een stop gemaakt bij Hell’s Gate. Dit is het smalste punt van de Fraser River en er schijnt per minuut meer water doorheen te gaan dan de Niagara Falls. Van tevoren hadden wij ons heel veel voorgesteld van deze canyon, maar het viel ietwat tegen. Nu is het zo dat het zomers op z’n wildst is, maar toen wij er waren had het meer weg van de Kromme Leek. Ook mooi natuurlijk, maar de Canadezen kunnen behoorlijk overdrijven met hun ‘World Famous Fraser Canyon’.

De Okanagan staat bekend om zijn wijngaarden en wij zijn in dat weekend naar een aantal van die wijngaarden geweest om wijn te proeven. Over het algemeen ben ik natuurlijk meer een bierdrinker, maar dit wist ik ook wel te appreciëren. Het was er 21 graden en ik was zelfs nog verkleurd. Okay, het was er geen dertig graden zoals in Nederland, maar wie het kleine niet eert….. De Okanagan is een semi-woestijn en dan maakt het gebied agrarisch ideaal voor druiven, perziken en zelfs cactussen. De laatste dag gingen we terug naar Vancouver via Osoyoos, en dat is een echt woestijngebied. Er valt jaarlijks maar 200 mm water, en heel toevallig viel dat net toen wij de woestijn passeerden! Toch is het raar om door zo’n woestijn te rijden omdat het voor je gevoel zo oncanadees is.

Gisteren (zondag) hebben we afscheid genomen van Aline. Na zeven maanden gaat ze weer terug naar Brazilië. Aline was zo ongeveer mijn beste vriendin hier en we hebben samen heel veel tijd doorgebracht, dus het is super jammer dat ze Vancouver heeft verlaten. Gelukkig blijven Anja en Andrea nog een tijdje in Vc en mijn favo roommate Nicolas is ook weer terug in hotel Fronzo. Daarnaast is het nooit weg om connecties in Brazilië te hebben met het oog op zonnige vakanties!

Bij Canada Post gaat alles verder prima. Het is een erg groot bedrijf en dat is te merken want de besluitvorming gaat via heel veel schijven. Iedereen is erg relaxt maar alle processen duren errug lang. Evengoed is het nog steeds reuze interessant om voor zo’n groot bedrijf te werken, zeker in het licht van mijn studie Cultuur, Organisatie en Management gezien. De processen, leiderschapsstijlen, organisatiecultuur, het zijn allemaal dingen die terugkomen in mijn studie. Okay, beetje interessante praat nu, maar ik kijk m’n ogen uit en leer nog steeds iedere dag. Mijn baas is verder er heel veel op uit. Hij leidt een afdeling verdeeld over zeven kantoren in drie tijdzones (!), dus je kunt wel nagaan dat hij flinke afstanden aflegt. Op de dagen dat hij er niet is, is het mijn taak ‘to take care after the fort’. Dit doe ik natuurlijk met veel plezier! Yes, I’m still fine!

• 17 April 2007 - 11:49

Lenos:

Morrie Dwars,
    Hier weer eens ff snel een berichtje van me. Het blijkt dus ook nog een hele leerzame tijd die je daar meemaakt, top!
    Nou spreek je snel weer!
    Liefs Marleen

• 18 April 2007 - 10:05

Dirk-Jan:

Hej zusie wat ziet het er weer fantastisch mooi uit!En je mist het Zwaag dus nog steeds niet.Ik en Pieter jou wel en vooral op dinsdag en donderdag net na het eten :) .
    Have fun de komende weken en hou ons goed op de hoogte.

Greetz
    Dj

• 19 April 2007 - 19:19

Anita:

hoi dianne

dat zijn weer mooie plaatjes. in die grote stoel ben je net een dwerg,ja en die springende foto die is helemaal fantastisch haha.
    ooo wat spannend......nog 5 nachtjes slapen en dan is het zover dan hoor jij ook bij onze oude wijven club van 24. dus geniet nog even met je 23 jaartjes.
    en veel plezier met Ton als hij is gearriveert.

liefs Anita

• 24 April 2007 - 06:34

Papa En Mama.:

Jeah,we zijn de eerste.Hartelijk gefeliciteerd Dianne met je 24ste verjaardag!!!!!!!!Geniet er maar lekker van nu met zijn tweeen.Staan er nog bubbels in de koelkast?Proost,doen wij vanavond!.

• 24 April 2007 - 08:13

Lianne:

GEFELICITEEEEEEEEEEEERD!!!!!!!!!!!!

• 24 April 2007 - 10:16

Tante Ineke En Oom P:

Dianne,

Proficiat met je verjaardag en we lezen met veel plezier je verhalen.

groeten,

tante Ineke en oom Pieter

• 24 April 2007 - 11:39

Pieter:

heeey zus gefeliciteerd met je 14e verjaardag!!!!!!
    maak er een groot feest van nu je nog daar zit groetjes
    je broertje

• 24 April 2007 - 14:36

Dirk-jan:

gefeliciflapsteerd!!!!
    Have fun and enjoy your birthday!!!

• 24 April 2007 - 18:11

Ria Stam:

Dianne, leuk al je foto's maar vandaag wil ik van harte feliciteren met je verjaardag. Natuurlijk ook namens de rest van de fam. een heel fijne dag toegewenst en natuurlijk nog heel veel hier na.........Groetjes uit Ursem.

• 24 April 2007 - 19:15

Fam .Roemer:

Hoi Dianne,

Gefeliciteerd met je 24ste verjaardag,
    maak er een leuke gezellige dag van!!!
    Leuk, Leuk en nog eens leuk jou verhalen en je foto"s.

Groetjes van Ome Nico,Tante Marja,
    Rosan en Nina

• 25 April 2007 - 17:27

Marloes:

Hey dianne!!!
    Tis ff terug, maar ben druk aan het werk, aangezien de zomer vroeg is begonnen dit jaar!
    Super gefeliciteerd met je verjaardag, en welkom bij de "ouwe wijven" club! Maak er een mooi Canadees feestie van!
    Dikke X Marloes

• 26 April 2007 - 07:14

Fam Beerepoot:

Heey Dianne..
    Nog van Harte Gefeliciteerd!
    Je hebt er vast een mooi feest van gemaakt!
    Nog heel veel plezier de komende maanden.
    Groetjes Nico Joke Karenina en Ilanka

• 07 Mei 2007 - 14:38

Mouth:

Dianneeeeeeee!
    Beetje laat om te feliciteren denk ik...
    MAAR TOCH: vele jaren in liefde en gezondheid!
    Goed te lezen dat je de hersens ook nog wat bijschaaft. Kunnen we weer eens wat communicatie discussies houden...
    Hopelijk heb je genoten dat Ton dr was, hij iig wel. Hou je taai daar! X, Erik