Skiën, ziptrekken, klimmen, boarden….. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Dianne - WaarBenJij.nu Skiën, ziptrekken, klimmen, boarden….. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Dianne - WaarBenJij.nu

Skiën, ziptrekken, klimmen, boarden…..

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

02 April 2007 | Canada, Vancouver

Zo dat waren me de actieve weekendjes wel. Skiën, ziptrekken, bergbeklimmen, snowboarden….. geweldig! Afgelopen weekend gingen Andrea, Anja en ik naar Whistler. Whistler is een enorm groot ski-oord waar ook een deel van de Olympische sporten in 2010 worden uitgeoefend. De meer dan honderd pistes en het uitgebreide uitgaansleven maken het een van de populairste skioorden van de wereld. Het is er ook vrij prijzig en volgens mij was afgelopen weekend het duurste weekend uit mijn leven….. Want naast de uitgaven voor een weekendje Whistler moesten de maandelijkse huur en buspas ook betaald worden. Gelukkig heb ik een goede baan bij Canada Post, maar dat ik tot m’n dertigste thuis zal moeten blijven wonen, sluit ik niet uit na dit weekend niet uit, hahaha! Maar goed, ik heb in ieder geval genoten.

Zaterdag was het een prachtige dag en gingen we ziptrekken in Whistler. Ziptrekken is door middel van een kabelbaan van boom naar boom trekken. Van de ene berg naar de andere berg, over watervallen en meertjes. Zelfs aan de langste kabelbaan van Noord-Amerika heb ik gehangen, bijna een kilometer lang. Na een avondje apres-ziptrekken in Whistler, gingen we de volgende dag snowboarden en skiën. Helaas was het weer iets minder, maar het was evengoed gaaf. ’s Ochtends begon ik met snowboarden en halverwege werd het tijd om op ski’s over te gaan want de Olympische Freestyle skipiste moest verkend worden. Als een Alberto Tomba vloog ik van die berg af! In het fotoalbum kunnen jullie wat foto’s van Whistler zien, binnenkort volgen er meer. Tip: bekijk de foto's in groter formaat, dan zijn ze niet zo raar misvormd als in het kleine formaat.

Vorig weekend hadden we ook al mooi weer en in plaats van het geplande indoor climbing, gingen we naar Deep Cove. Deep Cove is een plaatsje aan het water met mooie natuur. Terwijl we aan het hiken (omhoog wandelen) in de bossen waren, kwamen we onderweg opeens een hele grote rots tegen, en zo hebben we toch nog rots geklommen. Deze rots stond in de middle of nowwhere, maar de Canadezen hadden wel heel netjes een touw boven aan de berg vastgemaakt zodat we al abseilend weer naar beneden konden. Het had wel wat weg van survival met de Oscar Romero.

En wat is er verder gebeurd? Nou, ik heb eindelijk de eerste celibrities gespot. Ik woon ondertussen al zeven maanden in Hollywood North, dus het werd wel eens tijd. Helaas heb ik geen idee wie de celebrities waren…… IJshockey is hier dé sport en toen opeens het halve Canadese hockeyteam een kopje koffie kwam halen in de Starbucks waar Anja en ik zaten, werd het toch vrij druk. Ons zegt het helaas weinig. En dan nog babynieuws: Gian Carlo is geboren. Wie? Gian Carlo, de zoon van Joe en Rosa. Hij is vorige week zondag geboren en net als ik is hij een zondagskind, dus dat schept een band. Zo’n kinderfan ben ik niet, maar dit is een lief jochie. Met kerst hadden ze het geslacht en de naam al verteld en Rosa had me al in geuren en kleuren (inclusief gebaren) verteld hoe Gian met een keizersnede geboren zou worden, dus echt een verrassing was het niet. En nog meer goed nieuws: het is lente, joepieeee! Alles staat in bloei, prachtig!

  • 03 April 2007 - 19:29

    Anita:

    hoi Dianne

    met mij gaat alles goed.
    en hier is het ook echt lente weer,lekker zonnetje en droog. wat heb je toch weer veel meegemaakt in zo'n weekend.je zal wel blut zijn als je weer thuis bent.maar nu moet het er lekker van nemen.ik heb verder weinig nieuws oja ik heb een nieuwe buurman en buurvrouw,Marcel blom en zijn vriendin Rebecca.en dat was het wel zo een beetje.
    veel plezier met alles.

    groetjes Anita

  • 04 April 2007 - 16:15

    Pieter:

    heeeeyyy zus!
    nou tot je 30ste in huis hiero dat zie ik tog niet zo erg zitten hoor met jou! haha.
    (maar daar zorgt ton tog wel voor?)
    verder gaat met mij alles prima en met jou zie ik ook wel gaaf hoor al dat sneeuw op die fotos terwijl het hier al bijna 20 graden word!
    nou jij vermaakt je nog wel een tijdje zie ik!

    groetjes

    je liefste broertje

  • 11 April 2007 - 15:03

    Ilse:

    hey dianne!!!
    ja nu begrijp wat je bedoelt dat je moe wordt van het wandelen daar, wat een heuvel! heb je er 1tje opgezocht of is dat daar allemaal zo erg??? straks kan ik je niet meer bij houden hahaha.
    je foto's zien er weer super uit!!

    x ilse

    ps: help jij ze ook met luiers verschonen? kan je alvast oefenen haha ;)

  • 15 April 2007 - 09:21

    Lenos:

    Morrie Dwars,
    Beetje een late reactie, maar ik zal je berichtje niet ongelezen voorbij laten gaan, vandaar deze reactie. Het is hier inmiddels ook prachtig weer. Wat maak je weer ontzettend veel mee. Alleen wel triest van je oma, gecondoleerd trouwens. Erg naar om nu zover weg te zitten met zo'n gebeurtenis thuis.
    Met ons gaat alles prima hier, we kijken er alweer erg naar uit om je te zien en om weer een biertje met je te drinken. En nu kunnen we eindelijk af tellen, dus Dwars; tot snel!!!
    Liefs Lenos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Dianne

Op 25 augustus 2012 vertrek ik voor vier maanden naar Zuid-Amerika. Terugkomst: 21 december 2012

Actief sinds 04 Aug. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 50405

Voorgaande reizen:

02 September 2006 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: